פרסומים

 

דפוסים בתרגום חינוכי

ערכו יונתן כהן ואלי הולצר | יצא לאור על ידי קרן מנדל והמרכז לחינוך יהודי ע"ש מלטון

כרך זה עוסק באפשרות 'תרגומן' של תובנות מתחומי ידע, מחוץ לעולם החינוך, לסוגיות, שאלות ואתגרים המצויים על סדר יומו של עולם החינוך- החל בחוקרים והוגים וכלה באנשי מעשה. המאמרים בכרך זה הם תוצריו של סמינר מחקר אקדמי שהתקיים, באופן סדיר, במשך שנתיים, כפרויקט משותף לקרן מנדל והמרכז לחינוך יהודי ע"ש מלטון באוניברסיטה העברית בירושלים. בקבוצת המחקר השתתפו חוקרים ומחנכים מרקע מגוון, שייצגו נקודות מבט שונות ודנו במשותף בחיבור שבין חקירה פילוסופית​​ לפרקטיקה בחינוך יהודי. הגישה הרב תחומית של הסמינר איפשרה נקודת מבט רחבה תוך התמקדות באופנים שונים של תרגום חינוכי.