פרסומים

 

"זהות חינוכית" כגורם מרכזי בפיתוח מנהיגות בחינוך

מאת מרדכי ניסן (מהדורה חדשה ומעודכנת 2012)

מאמרו של פרופ' מרדכי ניסן נכתב במסגרת סמינר שכינס מכון מנדל במטרה להתמודד עם תפיסות פיתוח כח אדם בכיר בחינוך.

פרופ' ניסן מתבסס על מחקריו בתחום התפתחות המוסר והערכים ובתחום ההנעה כדי לסייע לנו להבין את החשיבות והמרכזיות של זהות ומחוייבות לערכים בהכשרתם של מנהיגי חינוך כמו גם בתפקודם כמובילי מערכות ומוסדות.

הוא יוצא כנגד גישה אינסטורמנטלית לפיתוח מנהיגות בחינוך, ובמקומה הוא טוען כי תכנית המסייעת לגיבוש "זהות חינוכית" תתרום להתפתחותם של מנהיגים שיהיו מסוגלים להעמיד וליישם תוכניות חינוכיות ולהפיח בהן משמעות וחיות.

להורדת הקובץ לחץ כאן

​​