חדשות ואירועים

עיטור על מפעל חיים מעיריית באר שבע למר מורטון מנדל

הפרס הוענק למר מנדל על "תרומתו לפיתוח הנגב ופועלו למען חיזוקו ורווחת תושביו"

​בטקס חגיגי שנערך במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע העניק רוביק דנילוביץ', ראש העיר, את פרסי "יקיר באר שבע לשנת 2017" לשבעה אישים – פעילים בתחום החינוך, החברה, הקהילה והאקדמיה. 

בטקס, שנערך ב-8 בפברואר, הוענק עיטור על מפעל חיים למר מורטון מנדל, יו"ר קרן מנדל, שתרומותיו עד היום בישראל מסתכמות בכ-450 מיליון דולר. "זוהי זכות גדולה להעניק את התואר הרם ביותר של העיר באר שבע לאיש מופת, ציוני נלהב, שמהווה מגדלור של מנהיגות חינוכית, שמאמין שהסוד טמון בבני האדם, באנשים, ובפועלו משנה את פני החברה בישראל", אמר דנילוביץ' בטקס.

לצד דנילוביץ' העניקו את הפרסים גם ד"ר חפצי זוהר, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיקי החינוך והרווחה, וטל אל-על, סגן ראש העיר ומחזיק תיק איכות הסביבה – שניהם בוגרי בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. 

השופטים ציינו בנימוקיהם להענקת הפרס: "מורטון מנדל הוא ידיד אמת של העיר באר שבע... הוא מאמין נלהב בפיתוח הנגב ופועל למען חיזוקו ורווחת תושביו. בין היתר הקים מנדל את בניין המעורבות החברתית באוניברסיטת בן גוריון, את 'הלונדע' – מוזיאון הילדים בבאר שבע, ואת מכון מנדל למנהיגות בנגב בבאר שבע, המדריך, מלווה ומנחה קבוצות ובודדים בתחומי החינוך, פיתוח המנהיגות והובלת תהליכים". 

"אני מבין כמה חשוב הנגב לעתידה של מדינת ישראל", אמר מר מנדל בברכה מצולמת שהוקרנה בטקס. "אני רוצה לברך את הזוכים בפרס יקיר העיר ולהודות לוועדה על הבחירה בי לפרס מפעל חיים", אמר.

את הפרס קיבלה בשם מר מנדל ד"ר עדי ניר-שגיא, מנהלת מרכז מנדל למנהיגות בנגב. ​

​​​​ ​​​
​​


​​​עיטור על מפעל חיים מעיריית באר שבע למר מורטון מנדל