חדשות ואירועים

טקס אזכרה במלאת שנה לפטירתו של מורטון ל' מנדל

טקס האזכרה המקוון התקיים בנוכחות יו"ר הקרן סטיבן הופמן, נשיא הקרן פרופסור יהודה ריינהרץ, חברי הוועד המנהל של הקרן ושל תאגיד "פארקווד", וכן בוגרים, עמיתים ועובדים. את הטקס הנחה מנכ"ל קרן מנדל-ישראל משה ויגדור.

"כולנו חשים בהיעדרו של מורט כמנהיג, כמורה וכאב מייסד", אמר משה ויגדור בפתיחת הטקס, "אנו מתגעגעים אליו מדי יום ומדי שעה, ובפרט כעת, כאשר הקרן עברה למשכנה החדש והיפהפה – הבית שמורט יזם והיה מעורב בכל פרט של עיצובו ותכנונו. מורשתו של מורט נטועה עמוק בבניין קרן מנדל, כאן בירושלים", אמר.

פרופסור יהודה ריינהרץ, נשיא ו-CEO הקרן, מסר מעין "דוח שנתי" למורט מנדל ז"ל, ובו תיאר את הישגיה של הקרן בשנה החולפת ואת הסיוע הרב שהעניקה בצל מגפת הקורונה לאוכלוסיות נזקקות בארצות הברית ובישראל. "אנחנו חושבים עליך כל הזמן. אנחנו מצטטים את מילות החוכמה שלך ומספרים את סיפוריך... ומעל לכול, אנחנו מתגעגעים אליך מאוד", אמר פרופסור ריינהרץ.

"בראשית שנת תש"ף איבדנו את מורט ואז את ברברה", אמר יו"ר הקרן סטיבן הופמן. "קיבלנו את השנה החדשה בלי המייסדים שלנו, אבל מחויבים להמשיך את מורשתם באמצעות עבודתנו. אני חושב שמורט היה מרוצה מהאופן שבו התחלנו ליישם את תוכניותיו לעתיד, עם ועד מנהל חדור מטרה, ועם צוות הנהגה מעולה".



בסרט שהוקרן בטקס סיפרו כמה ממבוגרי מנדל על ההשפעה שהייתה למורט על חייהם, על תרומתה של התוכנית להתפתחותם המקצועית ועל חשיבותה של קרן מנדל בשדה החינוך והחברה בישראל. אחר כך האזינו המשתתפים להרצאתו של פרופ' אריאל הירשפלד על מנהיגות בשירה העברית.

את הטקס, ששודר במדיה דיגיטלית מבית קרן מנדל בירושלים, ליוותה בקטעי נגינה תזמורת הבארוק-ירושלים. 

מורטון מנדל היה איש עסקים מצליח, מנהיג בעל שיעור קומה, ציוני אוהב ישראל, איש חזון ופילנתרופ נדיב. תרומתו העצומה למוסדות רבים בישראל הסתכמה ביותר מחצי מיליארד דולר.