חדשות ואירועים

טקס הסיום החגיגי של תוכניות מנדל לשנת תשפ"א-תשפ"ב

באירוע משותף לכל תוכניות קרן מנדל-ישראל שנערך בתאטרון ירושלים חגגו בוגרי עשר תוכניות המנהיגות של הקרן את סיום לימודיהם

נציגת הבוגרים שרון וסרמן (צילום: סימנים הפקות) נציגת הבוגרים שרון וסרמן (צילום: סימנים הפקות)


בטקס, שהיה השנה חגיגי במיוחד, השתתפו גם חברי הוועד המנהל של קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל וחברי הוועד המנהל של תאגיד פרקווד. חברי הוועדים המנהלים ערכו ביקור בן שבוע בישראל, ובמהלכו עמדו מקרוב על פעילות הקרן. כמו כן נכחו בטקס נשיא קרן ג'ק ג'וזף ומורטון מנדל פרופסור יהודה ריינהרץ, יו"ר הקרן סטיבן הופמן, מנכ"ל קרן מנדל-ישראל משה ויגדור, קצין החינוך והנוער הראשי בצה"ל תא"ל אופיר ליוויוס וראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, פרופ' מנואל טרכטנברג.

"לכל אורך קיומו של מכון מנדל, אנחנו רואים שם את האנשים הטובים ביותר – בתחומי האקדמיה, הצבא, התרבות, וכמובן, בראש ובראשונה – החינוך. זה היה חזונו של מורט מנדל – מצוינות", אמר הנשיא מר יצחק הרצוג, בברכה מצולמת ששלח לבוגרי התוכניות. "עלו והצליחו, הצלחתכם היא הצלחת כולנו", אמר.





"כל אחד ואחת מאיתנו, בוגרי התוכניות, מביטים היום לאחור ומבינים שקרה פה משהו מיוחד מאוד, סוג של נס. פתאום, באמצע המירוץ של חיי היומיום, קיבלנו את האפשרות לעצור רגע ולהביט פנימה. להבין איפה המקום שלנו להפוך את המדינה הזו למדינה טובה יותר", אמרה אימאן הוארי, בוגרת תוכנית מנדל למנהיגות אזורית בצפון.

בטקס בתיאטרון ירושלים חגגו את סיום לימודיהם במתכונת המשותפת כל עמיתי תוכניות מנדל ברחבי הארץ: בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, מכון מנדל למנהיגות על תוכניותיו השונות – תוכנית מנדל לפיתוח מנהיגות בקהילה החרדית, תוכנית מנדל למנהיגות נוער, תוכנית מנדל למנהיגות בתרבות יהודית, ותוכנית מנדל למנהיגות חינוכית בצה"ל – וכן תוכניות מרכז מנדל למנהיגות בנגב: תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב ותוכנית מנדל למנהיגות אזורית בעוטף עזה, ומרכז מנדל למנהיגות בצפון – תוכנית מנדל למנהיגות חברתית בצפון, תוכנית מנדל למנהיגות אזורית בצפון, ותוכנית מנדל למנהיגות בשירות הציבורי בצפון.

גלריית תמונות - טקס הסיום|Grad2022 בוגרי תוכניות מנדל לשנת תשפ"א-תשפ"ב (צילום: סימנים הפקות)

"היו"ר המייסד של הקרן, מורט מנדל, אמר שמשימתנו היא להשקיע באנשים שישנו את העולם. אנו מברכים אתכם בשעה שאתם מצטרפים אל שורת המנהיגים בוגרי מנדל, ומצפים בכיליון עיניים לראות מה תעשו. בהצלחה!", אמר בטקס יו"ר קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל סטיב הופמן.

"אחת ההפתעות הגדולות ביותר שציפתה לנו במהלך הלימודים כאן בתוכניות קרן מנדל, אולי האוצר הגדול ביותר שקיבלנו, היא החברותא המיוחדת שנוצרה כאן. יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים, מהצפון ומהדרום, מכל אורחות החיים הישראליים,  התווכחנו, התחבקנו, הקשבנו, שיתפנו, ולאט ובהדרגה התגבשנו לקבוצה חברתית שהיא כמעט כמו משפחה", אמרה תהילה אזולאי שאול, בוגרת תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב. יפתח שביט ויהודית מרים פינק, נציגי יחידת בוגרות ובוגרי מנדל, הציגו את היחידה שאליה מצטרפים כל הבוגרים החדשים, מכל תוכניות מנדל.

פרופ' מנואל טרכטנברג מברך את הבוגרים (צילום: סימנים הפקות) פרופ' מנואל טרכטנברג מברך את הבוגרים (צילום: סימנים הפקות)

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, פרופ' מנואל טרכטנברג. בירך את בוגרי התוכניות ודיבר על הצורך במנהיגות בישראל של ימינו: "בימים אלה אנו זקוקים לכם יותר מאי-פעם", אמר פרופ' טרכטנברג לבוגרים הטריים, "שכן לצערנו השסעים בחברה הישראלית רק העמיקו... וזאת בזמן שהאתגרים מסביבנו רק גוברים. אתם בוגרי המכון שחרת על דגלו את נס המנהיגות, שכן ישראל משוועת למימוש עצתו הנבונה של יתרו, חותנו של משה, בזו הלשון: 'וְאַתָּה תֶחֱזֶה מִכָּל הָעָם אַנְשֵׁי חַיִל יִרְאֵי אֱלֹהִים אַנְשֵׁי אֱמֶת שֹׂנְאֵי בָצַע'. אלה המנהיגים שישראל צריכה, אז כמו היום".

בשם בוגרי התוכניות נשאה דברים בוגרת מחזור כ"ט בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית שרון וסרמן. "החוויה המנדלית זימנה לנו מרחב ייחודי ובטוח [...] לעצור ולשהות במרחבי האקספלורציה והפרשנות של הזהות, תוך פתיחות לאפשרות של שינוי והתחדשות. להרחיב את נקודות המבט והשקפות העולם האפשריות באמצעות היכרות ולמידה אודות רעיונותיהם של גדולי ההוגות, החוקרים, המשוררות, אנשי המדיניות, נשות השטח ועוד. כעת, אם כן, מוטלת עלינו המשימה כבדת המשקל, לקחת את היצירה המתחדשת והמתהווה של המציאות המדומיינת שלנו ולהפוך אותה באומץ, ברגישות, באמפתיה, בענווה ובשום שכל, למעשה", אמרה.

את הטקס חתם שירה של אהובה עוזרי "מעליי דממה", בביצועם של שי צברי, בוגר תוכנית מנדל למנהיגות בתרבות יהודית, ובנות מקהלת הנוער של ירוחם.

שי צברי ובנות מקהלת הנוער של ירוחם (צילום: סימנים הפקות) שי צברי ובנות מקהלת הנוער של ירוחם (צילום: סימנים הפקות)