חדשות ואירועים

קרן מנדל פותחת את משכנה החדש בירושלים

טקס הפתיחה החגיגי נערך במתכונת היברידית בהשתתפותם המקוונת של בני משפחת מנדל, חברי הוועד המנהל של הקרן, חברי מועצת המנהלים של תאגיד פארקווד, בוגרי תוכניות הקרן, עמיתיה ועובדיה, וכן אורחים וידידים של הקרן

משכנה החדש של קרן מנדל ירושלים

"אני שמח על ההזדמנות לברך אתכם על חנוכת מעונכם החדש... במשך שנים ארוכות עסקה קרן מנדל בבניית הבית הרוחני. היא הניחה את היסודות לעשייה חינוכית רחבת אופקים ובעלת חזון", בירך נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את המשתתפים. "הבית הרוחני הזה, שבנייתו החלה לפני כמעט 30 שנה, מקבל היום מקום פיזי, שיאפשר מרחב למפגש מפרה, לחשיבה משותפת, שממנו יסללו הבוגרים והבוגרות את דרכם הייחודית לשינוי. תודה על מה שעשיתם, ועל מה שתעשו. היו ברוכים", אמר.

"אין זה מקרה שהחלטנו להקים את הבניין במקום הזה בדיוק. הבניין עצמו הוא בגדר הצהרה, או הבעה של מחויבות, אם עדיין יש בכך צורך, שקרן מנדל נמצאת בישראל לעולמים", אמר פרופ' יהודה ריינהרץ, נשיא קרן מנדל. "אנו נמשיך בפעילותנו במלוא התשוקה, ההתמדה ותשומת הלב, כפי שעשינו מאז ומעולם בכל מה שעשינו, בישראל ובמקומות אחרים".

את הבניין, בגן הבוטני בירושלים, תכננו האדריכלים האמריקנים מייקל מקינל וסטפני מאליס, בעזרת משרד האדריכלים המקומי קולקר-קולקר-אפשטיין, ובו שתי קומות מעל קומת חניה, ועיצוב המעודד מפגשים בין כל שוכניו: עמיתים, חברי סגל, עובדים ובוגרים. כמו כן, בבניין כיתות מודולריות ובהן ריהוט נייד הנע בקלות ומאפשר לשנות את אופן הישיבה בתוך זמן קצר; אודיטוריום מרכזי עם כ-200 מקומות ישיבה; רוטונדה – חלל פנימי משותף המאפשר מפגש בין אנשים ורעיונות; גינה פנימית ע"ש סיימון ורוז מנדל, וגג החי – הגדול מסוגו בישראל. הגג עשיר בצמחייה מקומית ויוצר רצף אקולוגי בין הגן הבוטני, עמק הצבאים ונחל רפאים. 

"במסורת שלנו, אנו מדברים לעתים קרובות על שתי 'ירושלים' – ירושלים השמימית וירושלים הארצית, ירושלים של מעלה וירושלים של מטה", אמר סטיבן הופמן, יו"ר קרן מנדל. "בבניין זה אנו נעבוד בירושלים הארצית, ירושלים של מטה. נכשיר מנהיגים שאנו מקווים שייצאו החוצה וישפרו את פני החברה, ועל-ידי כך ישאפו לאידאל של ירושלים של מעלה, אידיאל התורה – חזון של חברה צודקת, שוויונית וסובלנית לכל תושבי ישראל". 





את המזוזה בבניין קבע ראש עיריית ירושלים, מר משה ליאון. "פתיחת בית קרן מנדל היום, היא פתיחת בית למנהיגות, למצוינות... לפני פחות משלוש שנים הנחנו את אבן הפינה לבניין החשוב הזה, יחד עם מורטון היקר זיכרונו לברכה. באותו יום הוא נטע עץ, שלצערנו הרב הוא לא יזכה ליהנות מפירותיו, אבל המורשת שהוא הניח אחריו, שהוא נטע, תהיה ברכה לעם היהודי למשך שנים רבות", אמר ליאון והודה לקרן מנדל על הסיוע שהעניקה לתושבי ירושלים בתקופת נגיף קורונה: "בשם תושבי ירושלים אני מביע את מלוא ההערכה לקרן מנדל. תרומתכם לעיר תורגש הרבה אחרי ימי הקורונה, והקמת בניין זה היא חלק מתרומה זו". 

בשם בוגרי תוכניות מנדל נשאה דברים נעמה אביטל, בוגרת מחזור כ"ה של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. "המשכן החדש הזה בירושלים, עיר הידועה בעירוב ייחודי של קהילות שונות, הוא הצהרה חשובה עבור ירושלים, וכן עבור שאר העולם", אמרה. לאחר מכן נהנו משתתפי הטקס  מאתנחתא מוזיקלית מפי הזמר אריאל הורוביץ, עמית בתוכנית מנדל למנהיגות בתרבות יהודית.

"מהמקום הזה נמשיך לממש את ייעודה של הקרן, ואנא זכרו שהבית הזה הוא ביתכם", אמר משה ויגדור, מנכ"ל קרן מנדל-ישראל לחברי קהילת מנדל. "אני רוצה לומר לכולכם 'ברוכים הבאים הביתה', ו'לשנה הבאה בירושלים'".