חדשות ואירועים

מינויים חדשים בקרן מנדל

עקב פטירתו של מורטון ל' מנדל, קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל מינתה את סטיבן ה' הופמן לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים ואת פרופסור יהודה ריינהרץ לנשיא ו-CEO הקרן

​קליבלנד, אוהיו (25 באוקטובר 2019). מועצת המנהלים של קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל פרסם הודעה בדבר מינוי הנהגה חדשה בקרן, עקב פטירתו של אחרון מייסדי הקרן, מורטון ל' מנדל, ב-16 באוקטובר 2019. מר מנדל כיהן כיושב ראש ו-CEO של הקרן מאז היווסדה.

מועצת המנהלים של הקרן בחרה פה אחד בסטיבן ה' הופמן לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים. כמו כן, מועצת המנהלים החליטה פה אחד להעניק לנשיא הקרן פרופסור יהודה ריינהרץ גם את התואר CEO. שני המינויים האלה נכנסים לתוקף לאלתר. 

מר הופמן הוא נשיאה לשעבר של הפדרציה היהודית של קליבלנד. הוא הצטרף לפדרציה בשנת 1974 ועמד בראשה בשנים 2018-1983. הוא בוגר מכללת דיקינסון, בעל תואר מוסמך בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת מרילנד, וכן תואר מוסמך בלימודי יהדות מ-Baltimore Hebrew University. 

מר הופמן קיים עם מורט מנדל ועם אחיו קשרי חברות ושותפות אשר נפרסו לאורך יותר משלושים וחמש שנים. הוא כיהן במועצת המנהלים של קרן מנדל במשך יותר מתשע-עשרה שנים, ובתפקידו האחרון היה סגן יושב ראש הקרן.

"מורט מנדל הותיר אחריו מורשת שאין לה תקדים, הוא בנה מנהיגים ומוסדות ברחבי העולם", אמר מר הופמן. "פעילותה של קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל תוסיף להתקיים עוד דורות רבים בזכות החזון והמנהיגות של מורט מנדל".

פרופסור ריינהרץ הוא הנשיא הראשון של הקרן, ומונה לתפקיד זה בשנת 2011. עתה הוא מונה גם לתפקיד CEO – תואר שבו החזיק מורט מנדל עד לפטירתו. פרופסור ריינהרץ הוא הנשיא לשעבר של אוניברסיטת ברנדייס. הוא השלים במקביל תוארי בוגר באוניברסיטת קולומביה ובסמינר התאולוגי היהודי של אמריקה (JTS). את תואר המוסמך שלו קיבל ריינהרץ מאוניברסיטת הארוורד, ואת תואר הדוקטור מאוניברסיטת ברנדייס. 

"מורט מנדל יחסר מאוד, לא רק למועצת המנהלים ולצוות העובדים של קרן מנדל, אלא לרבים בכל רחבי העולם. מורט הוא שהתווה הכול, כולל את ייעודה של הקרן, המדיניות והנהלים שלה", אמר פרופסור ריינהרץ. "אף שייעודה לא ישתנה, הקרן היא גוף חי. מועצת המנהלים ואני נבטיח שגוף זה ימשיך להתפתח באופן שיהפוך את העולם למקום טוב יותר".

פרופ' יהודה ריינהרץ וסטיב הופמן פרופסור יהודה ריינהרץ (ימין) וסטיבן ה' הופמן