חדשות ואירועים

חן ארצי סרור מונתה למנהלת תוכנית מנדל למנהיגות בתרבות יהודית

חן, עיתונאית ישראלית מוכרת, מחליפה את מישאל ציון בתפקיד מנהלת תוכנית זו של מכון מנדל למנהיגות, שמטרתה לתרום לצמיחתה של תרבות ישראלית-יהודית מגוונת ומשגשגת

​קרן מנדל-ישראל שמחה להודיע על מינויה של חן ארצי סרור למנהלת תוכנית מנדל למנהיגות בתרבות יהודית, הפותחת את שנתה השישית. 

חן היא עיתונאית, מחנכת ויזמית חברתית. במקביל לעבודתה במכון מנדל למנהיגות היא ממלאת תפקידי ניהול, כתיבה ועריכה ב"ידיעות אחרונות". כתיבתה מתמקדת בחברה הישראלית, בתרבות ובתרבות היהודית, בפוליטיקה ובזכויות נשים. חן היא בוגרת תוכנית "אופקים" למצטיינים באוניברסיטת תל אביב, ובה התמחתה בהוראת פילוסופיה יהודית. ספרה "הדתיות החדשות: הפמיניזם הדתי פוגש את הרשתות החברתיות" (ידיעות ספרים, ספרי חמד 2018), מספר את סיפורן של נשים פמיניסטיות אורתודוקסיות ואת התפקיד החלוצי שהן ממלאות במגזר הדתי-הלאומי באמצעות פעילותן המקוונת.

חן ארצי סרור (צילום: אבישג שאר-ישוב) חן ארצי סרור (צילום: אבישג שאר-ישוב)

חן היא בוגרת מחזור ג' בתוכנית מנדל למנהיגות בתרבות יהודית – תוכנית השואפת לקדם תרבות יהודית עשירה ומגוונת בישראל באמצעות השקעה במנהיגי חינוך, תרבות וקהילה. התוכנית, שהושקה בשנת 2017, מגייסת מנהיגים בולטים ומנוסים ממגוון תחומי האמנות, התרבות והקהילה בישראל – בהם תיאטרון, אמנות פלסטית, מחול, מוזיקה, כתיבה, עיתונות ועוד – המחויבים להעשיר את התרבות היהודית בישראל ומעוניינים ללמוד לצד אנשים שהשקפות העולם והרקע מקצועי שלהם, וכן תפיסותיהם בנוגע לחיים היהודיים שונים משלהם.

חן מונתה למנהלת הקבועה של התוכנית באפריל 2022, לאחר ששימשה כמנהלת מחזור ה'. מישאל ציון, המנהל המייסד של התוכנית, ממשיך להיות חבר סגל בתוכנית, וייקח על עצמו תפקידים נוספים במכון מנדל למנהיגות.